Bästa känslan!

Äntligen är tentan klar. OCH DET KÄNDES BRA! Är väldigt sällan nervös inför tentor nuförtiden. Var alltid det i början, men det har avtagit nu. Nu känns det som att jag inte bryr mig längre, utan snarare längtar efter tentan så att jag blir av med den och kan få vara helt ledig. Självklart bryr jag mig om jag blir godkänd eller inte, innerst inne iallafall, men viljan just dagarna innan tentan är bara att den ska bli avklarad. 
Och det är den nu! 
Vissa saker var jag osäker på och svarade inte på först. Gjorde klart resten av tentan och gick tillbaka och svarade på de jag var osäker på. Funderade, diskuterade med mig själv. Det var smådetaljer som jag helt hade missat. Men jag hoppas att jag kammar ihop några poäng på de delarna ändå! 
Den bästa känslan är iallafall när man lägger ner pennan, reser sig upp och sträcker på sig (man är jäääättestel) och lämnar fram tentan. Och det allra bästa är att lämna tentasalen! Just nu känner jag hur trött jag är. Utsliten. Min stackars hjärna har fått kämpa järnet och den förtjänar verkligen vila! Problemet de kommande dagarna är, vad ska jag göra nu? Vad gör folk som jobbar på dagarna på sin fritid...? Jag som student har alltid något att plugga på. Men nu då? Jag kommer känna mig ännu mer rastlös nu! Träna ska jag inte heller göra denna veckan. Känner att jag måste bli helt frisk och må helt bra innan jag börjar igen. Så på måndag återgår jag till muskelbyggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0