Fredagskväll

Idag har det inte blivit mycket tid över till att uppdatera här! Var i skolan klockan 10 och hade föreläsningar till 15. Jag är verkligen inte van vid att ha föreläsning  länge. Vi brukar oftast bara ha det i två timmar, så att ha det i fyra var lite jobbigt. Men ämnet var riktigt intressant! Det handlade om cancer. Hur cancer uppkommer; mutationer i specifika gener, men också hur man behandlar det. När man behandlar cancer använder man ofta genotoxiska ämnen. Dessa muterar genomet i cancercellerna mer och gör dem mer instabila så att de dör. Detta skadar dock alla celler i kroppen vilket gör att man mår skit och risken för att få en ny tumör ökar. Men bättre göra något än inget. Det är iallafall så man resonerar. Finns andra sätt också, men de är tyvärr inte lika effektiva.
 
Hursomhelst så var föreläsningen riktigt intressant idag och det var nog därför jag klarade av att sitta där i 4 timmar. Var dock riktigt trött efteråt när jag mötte killen i stan. Planen var att ta en afterwork men jag var så otroligt trött så vi köpte mys och åkte hem. Sedan däckade jag och sov någon timme !? Det var skönt iallafall. Blev mycket piggare och har dessutom ätit nu så kanske dags att ta tag i plugget? Föredrar att plugga på natten. Koncentrerar mig bättre då; mörkare och tystare!
 
 
Snodde killens GTA och spelade en liten stund. SÅ ROLIGT!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0