Nervös!

Är i princip klar med presentationen, men måste verkligen öva! Jag sluddrar värre än ett fyllo..? Nej, men det är svårt att prata tydlig engelska med tungpiercing samt annan metall i munnen kan jag iallafall konstatera. Sedan hittar jag inte alltid alla ord. Jag brukar sällan öva inför redovisningar, men nu känns det som att det behövs. Jag kan visserligen allt jag ska prata om, men jag måste ändå öva på engelskan. 
Börjar 8 imorgon och slutar 15, så det blir en lång dag för mig som inte brukar vara i skolan mer än 2 timmar. Ska träna efteråt vilket kommer vara riktigt skönt! Sedan måste jag förbereda mig på arbetsintervjun på torsdag. 
 
Åkte och handlade tidigare idag. Ofta är det bara ett fåtal saker jag behöver, men slutar med att jag handlat upp hela butiken. Jag har ju varken körkort eller bil heller, så får ju åka buss och sedan gå från hållplatsen med min tunga matkasse. Det är väl enda anledningen till att jag känner att ett körkort behövs. Kunde ha skaffat det när jag var yngre, men jag valde att istället börja plugga direkt och flytta hemifrån. Nu har ju mina föräldrar flyttat till Stockholm dessutom så jag har ingen att övningsköra med heller. Som student har man inte riktigt ekonomin eller tiden till att skaffa körkort. Än mindre att skaffa bil. Men får se det positivt, på den fronten är jag iallafall miljövänlig! 
 
I vilket fall som helst. På väg hem från butiken så tog jag ett litet fint kort. Hösten är så otroligt vacker och mysig när det är sol ute! Däremot hatar jag när det regnar och senare blir kallare för att till slut bli vinter. Usch. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0