Plague Inc

Vaknade för två timmar sedan. Självklart ska jag vakna supertidigt bara för att det är så min dygnsrytm är. Men det är bra, då hinner jag plugga mer! Ska träna ikväll och kör nog ben och intervaller. Men först av allt så ska jag äta frukost innan jag gör något annat! 
 
Speltips! Plague Inc är ett spel som finns till både iOS och Android. Det går ut på att man med hjälp av en mikroorganism, exempelvis bakterie, ska utrota världen. Och när man med bakterien lyckats utrota världen får man en ny mikroorganism att utrota världen med. Exempelvis virus, sedan svamp (fungus) och parasiter etc. 
 
Det man gör är att man har en harmlös bakterie (mikroorganism) som man med hjälp av DNA poäng som man får under spelets gång muterar till olika slags symtom/åkommor/egenskaper. Man kan välja hur man vill att den ska spridas och hur den ska påverka de som den har infekterat. Det slutliga målet med spelet är att ha infekterat hela jordens befolkning och sedan utrota alla genom att mutera fram en dödlig sjukdom. Människorna börjar dock tillverka ett botemedel, så man måste hinna utrota alla innan de hinner bota sjukdomen.
 
Jag som molekylärbiolog tycker detta är superkul att spela. Rör mitt område en hel del, men andra tycker nog också att det är kul!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0