Storm!

Känns ju bra med stormvarning på Västkusten! Det har ju blåst rätt kraftigt under veckan, även om det inte riktigt har varit storm. Men det blir jobbigt när stormen tar till ordentligt, och det regnar på samma gång. Glöm paraply liksom... Förhoppningsvis blir det inte alltför stora konsekvenser av stormen. Det blir nog i alla fall inte det för oss i Göteborg, värre blir det nog för de som bor på Hallandskusten, som typ min lillasyster. 
 
Jag minns Gudrun år 2005. Vi hade ingen ström på en vecka och satt och grillade korv i vedspisen och åt chips till. Det regnade så mycket att ån svämmade över och vägen spolades bort. Jag, min pappa och min syster var inte hemma när det hände och kunde inte köra bilen över bron som var över ån, eftersom det hade blivit en fors istället för en å. Så vi fick gå över forsen för att ta oss till den andra sidan, och det var riktigt läskigt! En otrolig kraft i vattenmassorna som forsade förbi. Var riktigt svårt att hålla sig upprätt och att ta sig till den andra sidan. 
Pappa löste el-problemet genom att använda bilen som strömkälla, så att vi kunde kolla på TV och få lite uppdatering om omvärlden. Det var dock glapp i några sladdar, strömmen försvann och när han kom ut till bilen var det glöd på hela insidan och nära på att börja brinna. Han lyckades som tur var släcka det med en brandsläckare. Den bilen fick skrotas, men vi hade som tur var en annan bil. 
Så det där med storm är inte så roligt. Men det var lite mysigt och spännande att inte ha någon el och att få klara sig lite utan det. Tända lite ljus och läsa en bra bok...!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0