Studietips!

Google Drive. 
 
Otroligt smidigt om man jobbar i grupp i skolan och ska skriva en uppsats eller göra en presentation tillsammans samtidigt, men på olika datorer. I Google Documents kan man skriva i samma dokument på samma gång och det som en andra personen skriver poppar upp i dokumentet. Google Slides fungerar på samma sätt och är som Microsofts Power Point. Allt sparas på Googles moln "Drive" dessutom, som man kan nå både från datorn, Androidtelefonen och via webläsaren. Man kan även dela andra dokument där som PDF-filer, bilder etc. med sina klasskamrater. Det är skönt att ha allt på ett och samma ställe som man kan nå från var man än är. 
 
Just nu använder jag mig av Google Slides när jag ska göra min presentation. Och den gör jag direkt i webläsaren, enda problemet är att WiFi behövs, men den synkar alltid hela tiden med molnet så man behöver aldrig spara. Smidigt och enkelt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0