Torchwood

Nu blir det väldigt mycket fokus på olika serier här, men serier är ett av mina största intressen och jag kollar på i princip allt. Och de serier jag inte har kollat på än planerar jag att kolla! 
 
Men iallafall. Ett serietips är Torchwood. Tror inte att så många har hört talas om det. Det är kopplat till Doctor Who, där Captain Jack Harkness som är med i Doctor Who är med i denna serie också. Torchwood är ett institut som granskar utomjordiska aktiviteter och håller koll på ifall att det skulle bli någon invasion. Captain Jack Harkness leder Torchwood och har ett team som tar hand om allt utomjordiskt. Jag har inte kollat så mycket på serien än, är fortfarande på första avsnittet, men det verkar riktigt bra och älskar John Barrowman som spelar Jack Harkness. Han är även med i serien Arrow som Malcom Merlyn. 
 
Idag har jag varit på seminare i skolan. Lyckades inte svara på alla 56 frågor, men det var inte så farligt. Han frågade om det var någon fråga vi inte förstod eller ville veta mer om. Vi pratade om den frågan och han förklarade mer om den. Anteckande flitigt under tiden! Alla de frågorna är riktigt bra att ha under tiden som jag pluggar inför tentan. Bästa sättet för mig att plugga är inte att sitta och läsa och läsa, utan att få frågor och svara på dem. Lär mig mest på det. Man ska låta alla sinnen arbeta tillsammans. Lyssna, läsa, anteckna och berätta är det allra bästa om man kombinerar det på ett bra sätt. Försöker alltid använda mig av alla! När jag har läst och lyssnat och fått förståelse så antecknar jag det, samtidigt som jag berättar för någon annan om det. Mycket av det man lär sig, det lär man sig genom att lära andra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0