Windows 8.1!

Äntligen är uppdateringen av Windows 8 (Windows 8.1) här! Den utlovades till oss med Windows 8 eftersom att det hade förekommit klagomål på operativssystemets utseende. Exempelvis fanns inte Start-knappen kvar på aktivitetsfältet, vilket många stört sig på, men nu är den tillagd! Man kommer dock till startskärmen när man klickar på den och jag tycker inte att den har någon speciellt funktion eftersom att jag ändå alltid klickar i de nedre vänstra hörnet när jag vill ta mig till startskärmen. Däremot kan man högerklicka på den vilket gör att olika alternativ kommer upp!
Ytterligare är att det har kommit fler appar till W8, som exempelvis Facebook. Och nu kan man dessutom dela av skärmen med två appar samtidigt och välja olika storlekar på dem. Jag störde mig lite på det förut att man inte kunde dela skärmen i mitten och ha en app på varje sida öppen. Man kunde bara ha en app i en liten bit av ena kanten (antingen till höger eller vänster), och en app som då täckte större delen av skärmen. Men det är en uppskattad uppdatering av mig! Jag som alltid sitter och gör två saker samtidigt. Nu kan jag sitta och söka på Google samtidigt som jag har uppe mina anteckningar, eller kolla på Netflix samtidigt som jag pluggar, utan att behöva byta sida! Multitasking!
 
En nackdel med uppdateringen är dock att vissa program blir suddiga. Exempelvis Google Chrome. Texten är extremt suddig och jobbig att läsa. Även så i Adobe Reader, när jag kollar på mina anteckningar, och i Spotify. Det borde åtgärdas! Just nu använder jag Windows 8 versionen av Google Chrome, alltså "appen". Inte alls suddigt! 
 
Det finns säkert fler uppdateringar som jag inte märkt än, så dessa jag tog upp nu är nog bara en bråkdel av dem. Men det är kul och spännande, och framförallt bra att man får uppdateringen utan att betala något. Uppskattas och gillas!
 
Såhär såg det ut när jag installerade W8.1. Verkade inte så jätteseriöst måste jag säga. Men varför inte skoja till det lite ibland? Är lite "The Sims"-känsla över det hela. (Svårt att fotografera en bra bild på sin datorskärm, hmm)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0