Lösningar på påhittade problem!

Jag har kommit på att Android passar mig perfekt. Det ger mig möjlighet att sitta och pyssla med telefonen och underlätta i vardagen. Att komma på lösninar till problem som egentligen bara är i-landsproblem. 
 
Först av allt så älskar jag att man kan använda ett microSD-kort till min Samsung. Det är synd att andra telefoner, som iPhone och Nokia inte stödjer det. Apple tillverkar iPhone med olika mycket interminne, men att köpa en telefon med 32 gb istället för 16 gb kostar i nuläget minst 900 kr mer (iPhone 5). Jag köpte ett 32 gb microSD för 299 kr. Jag har alltså totalt 48 gb minne i min telefon. 
"Men man behöver inte ha mer än 16 gb!"
Nej, inte i en iPhone. Vad mer än spela spel, smsa, prata telefon och surfa gör du med din iPhone? 
 
Jag använder min Samsung till att lagra serier som jag ska kolla på. Jag kollar på dem och sedan raderar jag dem. Det är smidigt, jag har platsen på telefonen, och jag slipper dra upp datorn hela tiden. Dessutom har jag inte alls mycket minne ledigt på datorn. Men om jag vill kolla serierna jag har på telefonen, fast på datorn då? 
 
Det finns något som heter DLNA. Med DLNA kan man dela media mellan olika multimediaenheter. 
Detta finns hos Apples produkter och heter AirPlay. Du kan med din iPhone, iPad och Mac spela upp filer du har på de olika enheterna till din tv. Om du äger en AppleTV då. Man kan även dela skärmen. 
 
I vilket fall som helst. När jag aktiverar DLNA på min Samsung hittar min dator den. Jag kan då gå in i biblioteket (via datorn) och spela upp alla avsnitt jag har på min telefon, fast de visas på datorn. Kvalitén försämras en aning, men annars fungerar det felfritt utan att hacka. Och jag älskar det! Jag slipper alla sladdar mellan datorn och telefonen. Jag behöver inte lägga över avsnittet på datorn igen för att kolla på den där. 
 
Nackdelen med Apple är att du måste nästan ha fler Appleprodukter för att det ska synka bra. Upplevelsen av din iPhone är som bäst om duexempelvis har en Mac. Jag har ägt en iPhone och det fungerade inte alls bra med min datorn (PC). Jag hatade att jag inte kunde gå in i telefonens mappar och se vad som fanns där. Allt var så låst och det fanns ingen frihet. Av den anledningen och många fler föredrar jag Android.
Man är fri. Möjligheterna är många! Man behöver inte ha en Samsungtelefon och en Samsungdator och en Samsungsurfplatta.
 
Det fungerar utmärkt med en Asusdator och en Samsungtelefon. Som sagt, man blir friare och kommer mycket billigare undan. Du kan kombinera flera olika enheter precis som du vill. Priserna på Apples produkter är hutlösa, men folk köper det tyvärr bara för att det är ett äpple på dem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0