Lunchtime!

Dags för mig att äta lunch, dock lite sent... Men kom hem för en liten stund sedan och tog ut hundarna, plockat ur diskmaskinen, och nu är det äntligen dags för mig att äta! Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta på mig min übermysiga halsduk. Det är riktigt kyligt ute idag... Jag mår inte så extremt bra men kämpar.. Är väldigt trött trots att jag sov riktigt bra och länge inatt. 
 
Idag ska jag nog försöka läsa på lite om "chaperones", eller chaperoner som de heter på svenska. De hjälper olika proteiner att veckas och få sin struktur antingen under eller efter translationen. Så långt är jag med, och har förstått vad de är bra till. Men sedan finns det ju flera olika sådana, Hsp70, Hsp90, Hsp104 etc etc. I olika storlekar och former och fungerar på olika sätt. Jag förstår inte riktigt när föreläsaren förklarar så det är nog bra att läsa lite i boken och googla på det. Vi har egentligen ingen bok som är en bestämd kursbok. Kursledaren säger mer att det är väl bra att ha en bok (finns två som innehåller det hon går igenom) men det gör ingenting om vi inte har det. Det finns inga utsatta läsanvisningar (vilket är rätt skönt) utan det är hennes föreläsningar hon utgår ifrån. Lite dumt om man missar en föreläsning dock. Av den anledningen går jag till skolan trots att jag mår piss. 
 
Jag har iallafall en av de böckerna som innehåller det hon pratar om så jag ska nog utnyttja den. Det är ju trotsallt inte så svårt att kolla i index hitta rätt ställe att läsa på! Det enda jobbiga med boken är att den väger ton. Inte så lätt att springa runt med den...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0