Systermys!

Idag kommer min syster till Göteborg, som annars bor i Halmstad. Vi ska gå på stan ett tag och senare ska vi äta middag tillsammans. Kommer bli supermysigt! Man träffas inte så mycket nu när man bor i olika städer och båda studerar. Var vi ska äta vet vi dock inte än, men det kommer vi nog på lite senare.
 
Har inte gjort så mycket annars idag. Föreläsning om den eukaryota cellcykeln och har handlat lite. Ska städa mitt rum lite innan min syster kommer. 
 
Jag har haft problemet förut att jag blir hungrig under föreläsningen och köper en macka och massa annat i skolans café. Och det är inte så ekonomiskt. Men jag har löst det med att äta direkt innan jag går till skolan, istället för direkt när jag vaknar (går upp 5 på morgonen). Dessutom har jag en thermos med té i och en drickyoghurt, samt äppla som jag dricker och äter på vägen hem. Jag får en mättnadskänsla när jag har druckit te som visserligen inte varar så länge. Men det hjälper mig att klara mig under föreläsningen. När jag är hungrig kan jag inte koncentrera mig, så att dämpa hungern är det enda jag kan göra. Visserligen kan jag ta med mig mackor, men jag orkar sällan stå på morgonen och fixa dem. Föreläsningen är bara 2 timmar och jag hinner hem till 13 (åker hemifrån 9) och äter lunch då. 
 
Min thermos jag har ser ut som ett objektiv och är suuupersnyggt! Eller vad tycks? Praktisk är den iallafall! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Belinda Breed

Jättesnygg thermos! Var fick du tag på den? :)

Svar: Oj, det kommer jag tyvärr inte ihåg! Har haft den i två år =/
Chaiel

2013-09-26 @ 17:48:54
URL: http://belindaz.blogg.se/
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Drömmen om att jobba som fotograf utomlands

Har också en objektiv-thermos! Riktigt snyggt! Men min ser lite annorlunda ut :)

Svar: Jo men det finns ju lite olika :)
Chaiel

2013-09-26 @ 17:49:18
URL: http://babustylee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0