Labb!

Sitter på labbet och väntar på att mina rör ska torka. Jag har precis tagit bort alla proteiner i lösningen och nu fällt ut DNAt med isopropanol. Tycker det är så himla coolt att man kan se DNAt med blotta ögat! Nästan precis när man har tillsatt isopropanolen så kan man se att det blir vitt i röret. Sedan när jag har centrifugerat så kommer allt DNA samlas i botten av röret, och då ser man en liten vit pellet där. Och sedan tvättar jag med etanol och låter rören stå upp och ner till etanolen har torkat bort, vilket blir om ungefär 20 minuter. Sedan ska jag lösa upp DNAt igen och låta det stå i 65 grader i någon timme. Och då ska jag passa på att äta lunch med min klasskamrat!
 
Jag ska tydligen göra ett personlighetstest till ett jobb jag har sökt också! Jag sökte jobbet igår och fick ett mail idag om att de vill att jag ska göra ett personlighetstest. Senast jag gjorde det hos elgiganten gick det ju bra. Av över 200 sökande fick 40 personer göra testet. Av de 40 fick jag och 9 andra komma på intervju. Får hoppas nu bara att jag gör lika bra ifrån mig på detta testet.
 
 
Vår! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0