Kaotisk värld

Jag har inte stenkoll på allt som händer i världen nu. Jag läser om nyheter i mellanöstern på olika sidor på internet, ser på det på TV och diverse personer på min facebook delar dagligen nyheter om vad som pågår. Vem ska man lita på? Vem har rätt? Bilder på blodiga barn delas på internet där det står att det är palestinska barn, medan andra källor påstår att det är gamla bilder som är tagna i Syrien. Pro-palestiner propagerar mot Israel och pro-israeler propagerar mot Palestina. Det är inte bara en krigszon i Gaza, det är det över hela Europa där pro-palestiner demonstrerar våldsamt. Människor påstår att Israel har som agenda att utrota palestinerna, att de är värre än nazisterna under andra världskriget. Att Israel istället ska utrotas för hur de behandlar palestinerna, men har vi alla glömt att Hamas är en terrororganisation? Jag håller med om att det är synd om palestinerna i Gaza. Jag har aldrig upplevt den terror som de får uppleva dagligen, att inte veta om de själva eller någon de känner ska bli dödad. Men det ligger inte enbart på Israel att civila palestiner dör. Som en ledare för ett land har man ett stort ansvar gentemot befolkningen. De beslut man tar är för sitt folks bästa och man utsätter inte sin befolkning för onödiga risker. Man vill att så få ska dödas eller skadas, och det är precis så som Israel agerar. Hamas då? De skjuter raketer från skolor och sjukhus som sedan Israel bombaderar (det blir militära mål). Det är taktiskt och smart. Hamas får inga konsekvenser, däremot får Israel all skit för att de skjuter på skolor och dödar civila. Hamas och palestinerna får sympati från omvärlden. Nu är det såklart inte rätt av Israel att skjuta på skolor och döda civila heller. Men det rapporteras ingenting om anledningen till varför skolorna beskjuts. Jag tror även att vilket annat land som helst i världen hade agerat på samma sätt som Israel i den situationen. För vilket land hade inte försvarat sig mot en terrororganisation som har som agenda att utrota hela  det landets befolkning? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0