Baklucka

Vaknade upp med en extrem träningsvärk i biceps och rygg imorse. Jag körde ju chins och push-ups igår, vilket jag inte brukar göra. Och nu har jag upptäckt muskler som jag inte trodde fanns! Man gör uppenbarligen det när man har använt dem och har extrem träningsvärk. Jag åkte och tränade vid 1-tiden och cyklade en timme och kollade Bones på Netflix. Eftersom jag hade så ont i armarna och ryggen så tänkte jag att det bästa är att vila överkroppen, så jag gjorde det och tränade mage istället. Det gick inte så jättebra att varken cykla eller träna magen idag. Var trött och orkade typ ingenting. Men jag försökte i alla fall och sedan åkte jag hem. Men jag hoppade på fel buss. Jag brukar ha stenkoll på vilken buss det är jag går på, men inte idag tydligen. Jag kom inte så långt innan jag förstod att det var fel buss, som tur var, men jag missade ju min buss som jag annars skulle ha åkt med. Det var dock inte hela världen, nästa buss gick 15 minuter senare så jag gick in på Lagerhaus och kollade lite. Hittade en termosmugg som jag köpte. Jag lyckades ju tappa bort min andra för några veckor sedan...
 
Väl hemma tog jag en lång dusch och snackade med min klasskamrat. Vi pratade om rapporterna och diskuterade lite och jag fick klart alla rapporter och skickade in dem! Otroligt skönt. Är ledig till på tisdag nu! Förutom att jag ska hjälpa en tjej med läxorna i två timmar imorgon, men det är inte så farligt. Nu ikväll ska jag laga lite kycklinggryta och spela lite. Skönt att inte behöva plugga på någonting!
 
Det ligger ett bageri vid gymmet, Dahls, och de har en dörr på baksidan som heter "Baklucka" och som man kan gå in och köpa bröd i!
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Bakeri - kul ord, har aldrig hört det förr. Du är kreativ. Mycket bättre än bageri.
Har du tänkt på att man kan få nobelpris på att vara författare oxå.

2014-02-23 @ 20:23:28
Postat av: Per

Bakeri - kul ord, har aldrig hört det förr. Du är kreativ. Mycket bättre än bageri.
Har du tänkt på att man kan få nobelpris på att vara författare oxå.

Svar: Med tanke på att jag läser, pratar och skriver engelska så gott som varje dag, och har gjort det de senaste tre åren, så är det inte så konstigt att jag skriver fel på bageri och bakery. Eller helt enkelt skrev en blandning mellan dem. Min vardag består till största delen av svengelska faktiskt. Klart att man kan, men det är ju inte direkt något jag satsar på.
Chaiel

2014-02-23 @ 20:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0