Bushjärna

Suttit flitigt och svarat på nästan alla frågor till vår PBL på fredag. Inte superenkelt men man hittar de flesta svar i boken. Jag har dock problem att hålla koncentrationen uppe så länge och tappar den hela tiden och kommer på mig själv med att göra andra grejer. Superjobbigt! (Nackdelen med att plugga vid datorn). Men jag har svarat på alla frågor förutom en nu med motivationen att jag ska tillåta mig att spela när jag är klar. Det är ett bra sätt att motivera sig på. Förutom att när jag kände mig klar (jag tar den sista frågan imorgon på morgonen, tänkte egentligen bara bli klar med 3 av frågorna, men fortsatte tills 5 var klara) så hade jag ingen lust alls att spela. Suck. Dumma hjärna! Ser fram emot något och sedan vill jag inte längre. Men jag ska börja spela ändå och se om jag tycker det är kul och gör jag inte det så får jag väl hoppa i säng och sova. Vill dessutom vara vaken lite längre idag och gå upp senare imorgon så att jag inte somnar på jobbet imorgon-kväll. Jag brukar bli trött vid 8-9 (eller egentligen hela dagen), när jag går upp som "vanligt" på morgonen och lägger mig som vanligt, så jag ska somna senare inatt och gå upp senare imorgon så att jag orkar jobba till 11 på kvällen. 

Kommentarer
Postat av: Per

Intellektuellt arbete skapar en särskild sorts trötthet. Efteråt sover man inte så bra. Hjärnan fortsätter att gå medan man sover. Åtminstone min.

Svar: Hjärnan sover aldrig. Den bearbetar allt man har gått igenom under dagen; därför man drömmer.
Chaiel

2014-02-27 @ 01:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0