Dagens träning!

Hjälp vad skönt det var att träna! Cyklade en timme och kände att jag har blivit starkare i benen runt knäna. Otroligt gött! Har tidigare känt att mina knän är så svaga och mesiga. Men nu börjar de bli starkare minsann! Efter att ha cyklat i en timme körde jag ben. Mina ben var spagetti efter att ha cyklat såpass länge, och de var ännu mer spagetti efter att jag hade tränat dem också. Jag ligger väl på samma nivå som innan, trots att jag inte tränat ben så jätteflitigt det senaste. Jag har typ inte tränat flitigt alls det senaste. Men det kändes bra! Sedan körde jag axlar också. De var jag betydligt svagare i dock. Och till sist körde jag mage. Min rygg är så svag så det är den jag får ont i när jag gör situps, och inte i magen. Man ska ju känna i magen att man tränar den, men nej, det känns i ryggen! Jag försöker göra magövningar när det inte känns i ryggen, men det är svårt! Sedan kan det hjälpa en del bara av att hitta rätt läge att göra övningen i. Det svåra med att träna mage är att göra rörelsen rätt för att något ska hända. Jag gör sällan situps från golvet upp till knäna i en stor rörelse. Det jag istället gör är små rörelser bakåt och sedan framåt så att magen är spänd hela tiden. Det känner jag mer av i magen än att göra den stora rörelsen. Sedan finns det en himla massa andra magövningar än situps man kan göra också!
 
Jag var i alla fall på gymmet en bra stund och kom hem 2,5 timmar senare. Hela kvällen försvann! Men det var skönt att köra ordentligt och köra slut på mig själv. Hade tänkt sitta och skriva mina rapporter nu eftersom jag är mest produktiv på kvällen/natten. Men jag tror att jag är för trött för det och ska nog sova istället. Får gå upp tidigt imorgon och göra det istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0