Emergency coffee

Hade en kort föreläsning idag om "Immunological memory". Intressant och inte så svårt att förstå! Skönt att våra två labbveckor är slut nu också och att det inte finns några arbeten att fokusera på. Delvis jobbigt att ha två veckor på sig att skriva 6 rapporter, men det är riktigt skönt att de är avklarade och att man inte har dem hängande efter sig. Det jag ska plugga på denna veckan är bara på vårt PBL case, vilket handlar om influensa. Och helt enkelt hur immunförsvaret reagerar på en invation av influensavirus. Vilka celler som aktiveras och vilka organ som är ansvariga för responsen. De flesta "svaren" på vårt case får vi på föreläsningarna, det gäller bara att förstå allt!
 
Jag och killen har beställt varsin hårddisk nu också som vi ska ha i våra stationära datorer. SSD som vi båda har är ju awesome, men de rymmer bara 120 gb, vilket är väldigt lite om man vill kunna spela spel på datorn. Många av de nya spelen drar mer än 20 gb. Jag ska ha mitt OS installerat på min SSD men ha alla spelen installerade på min HDD istället som kommer vara på 1000gb. Mycket skönare! 
 
Använde min nya thermosmugg idag, tycker den är rätt snygg faktiskt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0