Fredagskväll

4 av 6 labbrapporter klara! Beräkningarna på en av dem är nästan klara. Tog extremt lång tid innan jag förstod hur jag skulle göra, men googlade överallt och läste gamla rapporter och kom på hur jag skulle göra. Har kommit en bit på vägen med beräkningarna nu i alla fall, men har stött på lite problem. Siffrorna blir inte som jag vill att de ska vara, men det beror främst på att experimentet gick lite galet. Kontaminering och andra problem. Inom vetenskapen blir det aldrig som man vill, och man förstår inte varför. Och om det fungerar så vet man inte orsaken till det heller. Bara att börja vänja sig. Det är lite frågetecken med labbhandledningen dessutom. Jag vet inte riktigt vad de vill att jag ska ta med i beräkningarna och vad jag ska ha med i resultatet. Knepigt... Sedan har jag bara beräkningarna på en labbrapport till, ELISpot. Och diskussionen på båda såklart. Men den brukar inte ta så lång tid att skriva.
Hann inte träna ikväll. Kände att jag vill bli klar med rapporterna först. Ska försöka få klart dem imorgon och sedan kan jag träna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0