Labbdag

Ännu en dag är förbi. Jag sitter vid mina datorer och försöker få ihop ytterligare en sammanfattning men det är så otroligt svårt. Jag känner inte riktigt att jag orkar det heller. Vill bara lägga mig ner och sova. 
Jag drack kaffe imorse för att jag tänkte att jag skulle vara pigg idag. Brukar inte dricka kaffe på morgonen, och pigg blev jag minsann! Tog en kaffe vid lunch också men höll ändå på att somna under föreläsningen. Helt hemskt att det inte går att kontrollera. Men sedan började kaffet verka och jag blev superpigg! 
Vi gjorde inte så mycket idag förutom att labba lite. Det var mest långa inkuberingar på några timmar. Just nu håller vi på med ELISpot, vilket innebär att man ska tillsätta celler och lite olika saker och sedan "tvätta" brunnarna några gånger med en vätska som heter PBS. Och sedan inkubera. Imorgon ska vi få se resultaten. Idag fick vi även testa på Western Blot. Eller snarare ha en föreläsning om det och få se hur man gör. Sedan fick vi färga in membranet och se om vi hittade något speciellt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0