Morgonrutiner

Skönt att få en natt med ordentlig sömn! Jag och killen lade oss båda vid 11 efter att jag hade lagat tre olika maträtter. En middag till mig, lunch till mig och lunch till honom. Det tog sin lilla tid! Men jag varvade med att spela Diablo och kolla på Being Human. Nu sitter jag och äter frukost i lugn och ro. Jag har börjat få mycket bättre rutiner nu och sätter vissa klockslag då jag ska vara klar med att ha sminkat mig, eller exakt klockslag jag ska vara klar med maten. Kan verka extremt, men den strukturen hjälper mig att inte bli stressad. Jag vet exakt vad jag ska göra och exakt när jag ska göra det. Och då är jag klar när jag ska vara det och slipper rusa ut till bussen så att jag inte missar den. Om jag dessutom har en struktur och rutiner på morgonen så glömmer jag inte vad det är jag ska göra. Jag har till och med börjat skriva en lista med saker som jag inte får glömma. Jag skriver även upp småsaker på den listan, men varför inte? Man underlättar så mycket för sig själv att slippa komma ihåg allt. Om inte annat så kommer jag faktiskt ihåg mer eftersom att jag skiver upp det på min lilla lista. 

Kommentarer
Postat av: Per

Var ligger logiken?
Om du skriver upp behöver du ju inte komma ihåg !

Svar: Kanske inte verkar logiskt, men det är så hjärnan fungerar! När man skriver upp saker så kommer man automatiskt ihåg det utan att ens behöva kolla på sin lapp. Jag gör det i alla fall, och jag behöver inte ens anstränga mig :P
Chaiel

2014-02-13 @ 23:05:42
Postat av: Per

Du har rätt och jag också. Läste matematik i Göteborg för en del år sedan. Vad skall du bli när du blir stor, nobelpristagare?
Du verkar go, skulle vilja bita i dig. Tillåtet?

2014-02-14 @ 18:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0