Pushat självförtroende

Dags för mig att sova snart. Tränade idag på kvällen efter att jag hade hjälpt systern med DNA- och proteinfakta. Kan ju en hel del om det... Hela mitt område baseras på just DNA och proteiner. Spelade även lite Starcraft och åt mat. Tränade triceps och bröst. Fick rätt så mycket hjälp av killen, och han lurade mig! Skulle köra triceps med en stång när man ligger ner på rygg och ta ner stången mot huvudet, med armbågarna vinklade 90 grader, och sedan upp igen, till 180 grader (eller 0). Stången väger runt 10 kg och jag brukar ha 1,25 kg på varje sida, så att det blir totalt 12,5 kg. Jag visste dock inte hur tung stången var innan, och jag har bara lagt på vikter som jag känner att jag klarar av, utan att bry mig att ta reda på vad totalvikten var. Idag bestämde sig dock killen när han hjälpte mig att passa, så att jag inte tappar stången i pannan, att lägga på så att jag hade 2 kg på varje sida, alltså totalt 14 kg. Han sa att stången vägde 5 kg, och då skulle jag lyfta 9 kg. Mycket tyckte jag och jag tvekade en hel del. Men jag kämpade och han hjälpte mig. Det var först efteråt när jag var klar med övningen som han talade om för mig vad stången egentligen vägde. Jag blev lite förvånad över att jag faktiskt klarade mer än vad jag trodde. Ibland behöver man få en sådan push! Och kan ju säga att det egentligen är rätt bra att inte alltid veta tungt grejerna man tränar med är. Tror att man blir lite låst av det faktiskt. Det blev iallafall jag! Jag hade liksom aldrig tänkt tanken på att testa 14 kg i den övningen. Men man blir positivt överraskad, och man är ofta bättre än vad man själv tror att man är! 
Nu ska jag kolla lite Being Human innan jag ska sova. Det har varit en del plot twists i serien och jag är rätt så förvirrad... Still good though!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0