Trött...

Usch, är riktigt trött nu! Har suttit i två timmar och förklarat för min syster hur proteiner bildas från DNA. Visade henne några bra videos på Youtube (min räddare i nöden!) och förklarade till dem. Hon verkar fatta vad det är jag snackade om så får hoppas att det går bra för henne med uppsatsen. Ofta är det rätt lätt att fortsätta skriva så fort man förstår. 
Jag lagade även en go kycklinggryta tidigare ikväll. Den bestod av kokosmjölk, röd currypasta, ingefära och lime. Och kyckling såklart. Tog hälften av den rekommenderade mängden av currypastan, och det gjorde jag rätt i! Det blev lagom god smak och inte alls jättestarkt. Helt lagom! Jag gillar dessvärre inte mat som är alltför stark. Men denna var perfekt! Tycker det är superkul att testa på lite nya recept nu också. Och att experimentera lite själv! Helt underbart att ha ett helt eget kök att laga mat i. Jag trivs verkligen! Man mår så bra också av att äta mat som man gillar och tycker är god. 
 
Jag tränade dessvärre inte idag. Har varit alldeles för trött för det. Men imorgon har jag lovat mig själv att åka in tidigt på dagen och cykla riktigt länge och köra ett ordentligt benpass. Jag ska ta och pusha mig lite mer nu också. Våga lite mer! 
Nu ska jag spela lite. Är ledig imorgon och tänker ägna dagen åt att hitta svaren till frågorna till vår PBL-diskussion på fredag. Vill helst bli klar imorgon så att jag kan ta det lugnt på torsdag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0