Tystnad råder

Slutade skolan vid 12 och åkte hem. Pratade lite med mamma och frågade henne lite om hur man tar hand om sin orkidée. Min har tappat ett flertal knoppar trots att jag vattnat den. Jag har dessutom inte övervattnat dem som många gör. Har med andra ord följt de instruktioner jag har fått av min mor tidigare, men trots det så dör knopparna. Skumt! Tur iallafall att det var många knoppar på den, fem av dem har redan slagit ut så det är ingen enorm förlust. Och den börjar bli så vacker! (Känner mig lite lill-gammal nu..). Efter jag hade pratat med mamma åt jag lite mat och om en stund ska vi åka och handla. Jag är dödstrött och sitter och väntar på att få ett sms om att jag kanske ska jobba imorgon. Orkar väl egentligen inte jobba, hade varit skönt att vara hemma när jag är ledig, men de två kommande veckorna kommer jag knappt kunna jobba eftersom vi går i skolan från 08.30 till 17 varje dag och ska ha labbar. Så jag behöver typ jobba...Får iallafall hoppas på att jag får en jobbtid denna veckan iallafall. 
Senare ikväll ska jag åka och träna. Ska försöka cykla en stund och sedan träna ben och axlar. Funderar på om jag ska ta och göra någon god kycklinggryta idag också? Är sugen på att laga mat, lite trött på att äta mat som går snabbt att bara värma upp. 
 
Killen sitter just och nu och pluggar så jag väntar på att han ska bli klar/avsluta så att vi kan gå och handla. Det enda jobbiga med att vi har båda skrivborden i vardagsrummet är att jag måste vara knäpptyst när han ska plugga, och att han måste vara det när jag ska plugga. Man blir inte så fri då. Jag kan inte sitta och prata i skype och spela, eller skriva anteckningar på min stationära dator eftersom att tangentbordet låter så högt. Mitt tangentbord på min laptop är lite tystare. Ingen som känner till något bra och tyst tangentbord, gärna som lyser med någon/några färger? (Hade velat ha ett bakgrundsbelyst, eller där bokstäverna lyser). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0