Hemnätverk

Har fixat en hemgrupp i vårt hemnätverk. Har kopplat in mina externa hårddiskar i min stationära dator, så nu kan alla som är med i mitt nätverk hitta dem. Alla mappar på alla datorer är också tillgängliga. Det är rätt skönt att ha det så, då kan jag nå alla saker som finns på min stationära via min laptop. Eller nå mina två hårddiskar som är ikopplade i min stationära från min laptop. Slipper flytta på hårddiskarna, så nu sitter de där de är, och stannar där! Det går ganska fort att föra över filer också, så det är inga som helst problem med att ha det på det sättet! Jag är ju dessutom ett ganska stort fan av att underlätta för mig själv. Man kan kalla det lat! Men det är vi lata som kommer på de bästa lösningarna faktiskt, tro mig! Jag gillar även namnet på min hårddisk också, Allspark! Den andra har jag döpt till Stone Head. När jag och min syster var yngre fick vi en hårddisk av min pappa som vi döpte till "Stens Huvud". Varför vet jag inte. Man tänkte på ett spännande sätt när man var yngre, och var aningen flummigare! Men sedan hade vi inbrott i vårt hus och hårddisken var en av de saker som blev stulna. Riktigt synd, eftersom jag och min syster fotade extremt mycket på den tiden, och alla våra bilder fanns på den hårddisken. Ni andra som också har fotograferat mycket vet hur mycket tid och jobb man lägger på det. Alla bilder blir inte bra, men vissa blir faktiskt det. Och bilder är minnen! I vilket fall som helst. När vi fick den nya hårddisken fick den heta "Stone Head", som version 2 av "Stens Huvud". Nu fyra år senare heter den samma sak och jag har inte ändrat namnet. Jag ska iallafall ta och köpa en ny hårddisk och göra backup på den hårddisken eftersom att alla bilder jag fotat sedan 2009 finns där. Hade varit lite dumt och hårddisken kraschar och alla försvinner. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0