Matlagning!

Efter att ha stått och lagat köttbullar så sjukt länge igår ska jag knappt laga mat idag. Ska visserligen fortfarande äta, men det blir nog omelett och bacon eller skinka istället för något mer avancerat. Har dessutom min presentation imorgon så jag måste fokusera mer på den än att laga mat i tre timmar. Jag tycker ändå att det är roligt att laga mat nu faktiskt. Speciellt nu när man har ett helt eget kök. Lite jobbigt när man är inneboende hos någon. Vårt kök är dock pyttelite så det är väl det enda negativa. Men bor man i en liten tvåa så får man ta det. Vi klarar oss ändå, även om det är lite knepigt. Jag måste även vara kreativ och komma på någon mer mat vi kan göra i veckan. Jag har några få idéer vad man kan göra med kyckling; flygande jakob, pasta och kycklingröra, kycklinggryta etc etc. Ska nog även göra någon paj, ost och skinkpaj (eller Quiche Lorraine som det också heter). Jag får väl skriva en lista eller något över alla idéer och maträtter jag hittar. 
 
Har presentationen imorgon. Lite nervöst faktiskt. Det kan gå lite hur som helst! Men jag tycker att jag kan det som jag ska presentera så det lär inte bli några problem. Ämnet är ju så intressant också. Kommer lära mig mer om det i nästa kurs, immunologi, som jag ska läsa. Längtar verkligen!
 
Från 1918 när influensan härjade. Liknar lite de lappar som hängdes upp om svininfluensan 2009. Däremot var våra lite mer informativa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0