Nöjd!

Jag trivs så bra i lägenheten! Alla möbler har hamnat på plats och passar in så bra, trots att lägenheten är rätt så liten. Men, den är mysig och sovrummet är stort. Däremot är vi nästan bara i vardagsrummet eftersom datorerna och soffan är i vardagsrummet. 
 
Igår var min första dag på jobbet där jag paketerar olika produkter. Det luktar så himla gott och trots att arbetet är väldigt monotont så tycker jag faktiskt om det. Jag kan bara koppla bort allt logiskt tänkande och kan bara fundera på andra saker. Eller inte tänka alls och bara fokusera på jobbet. Däremot var det lite jobbigt att stå upp i 8 timmar, fick lite ont i ryggen. Men det är en vanesak! Jag får helt enkelt ta och träna ryggen lite mer också. Jag ska försöka jobba lite mer denna veckan om det finns tider till det. 
I övrigt så började jag skolan idag igen. Vi har inga föreläsningar utan det är bara presentationer som vi ska lyssna på. Mycket intressant faktiskt! Jag och min klasskamrat ska dessutom presentera om influensa A viruset och det är galet intressant! Varje år läggs 200,000 personer in på sjukhus för att de drabbats av influensa A i USA. Och 36,000 personer dör av det varje år i USA. Och då är det bara en "vanlig" säsongsinfluensa. Det sägs även att ca 50% av USAs befolkning drabbas av influensan varje år. Oftast är det bara mycket små barn, äldre personer samt personer med nedsatt immunförsvar som drabbas hårdast och som faktiskt kan dö av det. Hemska saker det där! 
 
Jag ska läsa på mer om influensan imorgon innan jag börjar skolan. Skönt att bo närmare skolan och slippa byta buss/spårvagn tre gånger. Nu går min buss hela vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0