Scribblenauts Unlimited

Usch, jag har massa disk att ta hand om. Både ren disk från igår men också smutsig från imorse. Och vi använder på tok för många glas! Vi kanske ska lära oss att använda ett enda glas och bara skölja ur det istället för att använda 10 glas på en dag. Vi har ju inte riktigt någon diskmaskin och vi får inte riktigt plats med någon heller. Det är ju inte extremt jobbigt att diska när man bara är två. Vi försöker dessutom att diska allt innan vi går och lägger oss. Och vi lyckas rätt bra! När jag bodde hos två kompisar förut (flyttade ut därifrån för ett år sedan) var det alltid sjukt mycket disk i diskhon som kunde ligga där i dagar. Och det luktade ruttet och dött, och på sommaren hade vi nästan en egen bananfluge-odling där... När man bor tre och det är bara en av dem (jag) som diskar sina grejer så blir det ingen större skillnad. Man orkade inte bo så tillslut. Är därför glad att jag hittat en pojkvän som också vill ha det rent och snyggt, och diskat. Och som faktiskt också gör det. 
 
Jag installerade ett nytt spel förut som jag har hört talas om ett flertal gånger, Scribblenauts Unlimited! I spelet får man olika uppgifter man ska lösa. Och man ska lösa dem genom att skriva ett substantiv (och ett adjektiv) och få ett objekt som man kan använda för att lösa problemet. Spelet är ju väldigt platt och tecknat. Men det är fina färger och ett mysigt spel att spela. Man får även tänka efter ordentligt när man ska lösa problemen. Och det är faktiskt lite roligt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0