Fika!

Jag gick ju och fikade med mina klasskamrater idag på Condeco. Det var riktigt mysigt! Det enda var väl att jag skulle beställa en mocca latte och en paj av baristan, samtidigt som min amerikanska klasskamrat frågade mig något. Slutade med att jag svarade honom på svenska och han såg extremt förvirrad ut. Kortslutning i min hjärna, japp! Sedan när jag rättade mig själv och svarade på engelska istället var jag nära på att forsätta prata med baristan på engelska också. Lite knepigt, men roligt att prata två språk samtidigt! Brukar ofta göra så. Sitter och läser engelska eller skriver engelska när det gäller skolan, och sedan om jag ska svara på meddelanden eller något så svarar jag på engelska. Kan vi inte gå över helt till engelska i Sverige? Det hade gjort allt så otroligt mycket lättare! 
Fikan var i alla fall mysig och jag åkte hem efter en stund. Nu har jag och killen handlat och om ungefär en timme ska vi laga mat. Blir något lite enklare, eller mer basic idag; pannbiff! Jag gör dem som jag brukar göra mina köttbullar; blandfärs, riven lök, ströbröd, vatten, salt och peppar. Älskar verkligen smaken, och det blir ju så mycket smak också med löken! Och sedan blir det nog potatismos till det. Perfekt söndagsmiddag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0