Födelsedagsfirande!

Igår fyllde killen år och jag gick upp en halvtimme innan han skulle gå upp och fixade frukost till honom. Tände lite ljus på soffbordet och ställde upp frukosten fint där. Sedan väckte jag honom och så fick han sin födelsedagspresent; ett mekaniskt tangentbord (Corsair Vengeance K70) med röda switchar. Han blir superglad! Sedan åkte han iväg till skolan, vilket jag också gjorde en stund senare. På eftermiddagen kom jag hem, städade lite i lägenheten och fixade innan jag åkte in och mötte honom i stan. Vi gick till Danilo (favoritrestaurangen) och åt en god middag! Nacho-tallrik och vitlöksbröd till förrätt. Sedan åt jag lammrostbiff med potatisgratäng och rödvinssås, medan killen tog Ceasarsallad. Vi var verkligen proppmätta efter middagen! Men när vi kom hem hade vi ännu mer att äta. Vi bjöd in två kompisar som vi åt bulle, kaffe, te och cheesecake med. Hade ju bakat min cheesecake i lördags! Sedan kollade vi Schindler's List. Kanske inte bästa filmen att se när man fyller år, men vi försökte hitta någon skräckfilm som ingen hade sätt, men det gick inte riktigt... Så vi kollade på Schindler's List och den är så otroligt bra! De var lite skeptiska först att filmen var svartvit. Man stör sig lite på det i början, men ju längre in i filmen man kommer ju mindre märker man att den inte är i färg. Däremot är vissa delar i filmen i färg, vilket blir riktigt effektfullt. 
 
I vilket fall som helst så var gårdagen riktigt mysig och rolig. Jag gillar att överraska och göra fina saker för andra personer. Älskar att göra en annan person glad.
 
Lammrostbiff <3
 
Tangentbordet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0