Sommar!?

Sommaren är inte riktigt här än, men den är på god väg! Idag har det varit riktigt vårvärme ute och enligt min telefon var det även över 20 grader!? Vet inte riktigt om jag ska tro på det där, men varmt har det i alla fall varit. Går hemifrån på morgonen med vinterjacka, mössa och halsduk, och på väg hem har jag nästan inga kläder på mig alls. Det är nog det enda jobbiga med våren, man vet inte riktigt vilka kläder man ska ha för att slippa dö av värmeslag, alternativt frysa ihjäl. Men annars är det perfekt med den underbara solen, blommor och alla färger!
 
Det är skönt att det är helg nu, även om jag har haft en väldigt rolig och spännande vecka. Har lärt mig mycket nytt och känner mig säkrare laborativt. Dagarna har gått riktigt fort och veckan har bara flugit iväg. Jag märker inte ens att tiden går när jag väl är på labbet, och helt plötsligt är jag klar för dagen. Men jag klagar inte, för mig är det perfekt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

Har du någonsin tagit ditt eget DNA? Bra gener?
Långa talomer (endsplice)?
Förr fördubblade man med temperatursvängningar.
Gör man så fortfarande? Hur fort går det?

Sommar? Nej, men vår kanske. Våren är så stressig.
Hösten är bäst, men för hjärtat är det alltid vår och hopp.

Vill se Ronja Angelica Rövardotter!

Svar: Mja, vi kollade enbart efter en gen som ger resistens mot pesten. Men när vi fick resultatet fick vi inte veta vems gener det var. (Telomerer)Temperatursvängningar är det vi använder oss av nu med, och ett Taq-polymeras. Jag tror inte det fungerar så bra utan polymeraset. Det ta ca 1,5 timme att få fram lagom mycket DNA att analysera.
Chaiel

2014-03-28 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0