Konsert!

Lite sent uppdaterat, men i lördags var jag och en kompis konsert! Och inte på vilken som helst, utan med In Flames! Papa Roach var förband till In Flames och jag älskar verkligen Papa Roach. Känslan när man fick se bandet på scenen var helt underbar! Jag har nog aldrig varit på en riktig konsert annat än att jag sett några band spela på Götaplatsen under Göteborgs kulturkalas. Jag har dessutom aldrig varit på en rock-konsert och när vi var där så kände jag mig lite...udda. Majoriteten av de som var på konserten hade på sig en In Flames-tröja, var svartklädda och var män. Sedan fanns det såklart tjejer där med, men majoriteten var faktiskt män, det märkte man när man skulle gå på toa; ingen kö till tjejernas, världens längsta till killarnas.
 
I vilket fall som helst! Papa Roach var riktigt bra. Sångaren sprang till och med upp på läktaren och vi höll på att dö när vi såg att han var påväg åt vårt håll men blev besvikna när han sprang ner igen. Sedan sprang han runt bland de som stod i mitten, och sedan upp på läktaren på andra sidan. Och efter Papa Roach så var det In Flames. Jag gick ju egentligen inte dit för att se dem, utan jag ville bara se Papa Roach, men min kompis gillar In Flames och eftersom de andra som vi var med gick så stannade jag kvar med henne. Det var verkligen inte min typ av musik och trots att jag inte gillade själva musiken så måste jag ändå säga att de är riktigt bra live. Det var riktigt underhållande och jag var faktiskt positivt överraskad även om mina öron höll på att ramla av. 
 
Konserten var lyckad men vi gick lite innan den var slut så att vi skulle få lov att komma ut. Vi skulle träffa en kompis som var ute och hade inte lust att vara kvar och få köa för att få komma ut. Så vi gick till The Pelican och tog en god drink tillsammans innan vi bestämde oss för att åka hem då vi alla var riktigt trötta. En grymt bra lördagskväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0