Godmorgon!

Jag vaknade 07.30 imorse eftersom mitt alarm ringde. Jag hade inte satt på alarmet, men min Samsung har den fina funktionen att upprepa alarmet alla dagar som jag i princip sagt åt den att upprepa det på. Idag är jag nämligen ledig från skolan och hade tänkt sova lite extra, men det gick ju sådär. Jag bestämde mig ändå för att inte somna igen men legat och kollat på Warehouse 13 i sängen. Inte ofta jag ligger kvar i sängen faktiskt. På helger när både jag och killen är hemma så går vi båda upp samtidigt och äter frukost tillsammans. 
 
Utöver att åka till tandläkaren ska jag försöka plugga ordentligt idag då vi snart ska lämna in vårat litteraturprojekt samt har tenta. Känns inte som att jag kommer hinna plugga på tentan alls. Å andra sidan tror jag att jag mest behöver repetera föreläsningarna. Det är inte så mycket nytt att förstå, utan det är mer att få en helhetsbild. Klarar jag inte tentan är det bara att göra omtentan, så det är inte hela världen. Litteraturprojektet är lite viktigare då. 
 
Litteraturprojektet ska vara en review om vägen från gen till struktur hos ett protein och vi valde proteinet CD4 som sitter på T-lymfocyter. CD4 har en viktig roll när HIV tar sig in i T-lymfocyterna, det är även ett mycket viktigt protein vid immunresponsen överhuvudtaget. Det är intressant att läsa om men det är jobbigt att läsa artiklar där de förklarar hur strukturen ser ut och vi vill främst veta HUR de har tagit fram strukturen och vilka problem det mött på vägen och hur de löst problemen. Som tur är finns det artiklar från tidigt 80-tal att läsa; med andra ord otroligt många olika artiklar som publicerats under 30 år. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0