Rustad för vintern!

Jag har äntligen hittat en jacka som jag har letat efter i alla olika möjliga butiker sedan ett år tillbaka. Jag köpte en vinterjacka förra året från Woolrich som är riktigt varm, mysig och snygg. Dock var det inte riktigt en sådan jacka som jag ville köpa, men eftersom att jag inte hittade den jag ville ha så "nöjde" jag mig med jackan från Woolrich. Men i år har jag gått runt tidigare och kollat jackor och hittade min drömjacka från Hollies! Jag blev så glad när jag hittade den och tvivlande inte en sekund när jag köpte den. Det var delvis ett impulsköp, men eftersom jag hade letat så länge efter just den jackan så tänkte jag inte efter ens i två sekunder. Som tur är så har jag inte ångrat mig, och lär inte göra det. Däremot upptäckte jag efter att ha använt den tre gånger att en knapp som håller fast pälsen på jackan hade lossnat. Så jag gick tillbaka till NK där jag köpte den och de skickade tillbaka den till Hollies som skulle försöka laga den, alternativt ge mig en ny jacka. De ringde någon dag senare och sa att jackan var lagad, men när jag kom och skulle hämta den såg jag att ytterligare en knapp var trasig. De var hjälpsamma på NK och lämnade in jackan direkt till NKs skräddare som hade fixat den en timme senare. Trots att kläderna man köper på NK kostar väldigt mycket mer än vad de gör i andra butiker (också på grund av att de säljer märkeskläder) så tycker jag inte att det gör så mycket då man får så otroligt bra service. Självklart var det jobbigt för mig att det var så mycket problem med jackan, men personalen gjorde verkligen allt för att hjälpa mig. Men det är väl också något man kan kräva när man köper kläder i den prisklassen. 
 
Jag är i alla fall nöjd! Älskar även pälsen; den är riktigt stor och man kan dra upp dragkedjan såpass högt att pälsen på luvan blir mer som en krage. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0