Frukosttips!

Nu såhär när skolan börjar är det viktigt att äta en ordentlig frukost på morgonen. Jag har problemet att jag blir hungrig nästan direkt efter att jag har ätit, speciellt om jag äter havregrynsgröt. Jag är inte så mycket för att äta mackor till frukost eller yoghurt, däremot älskar jag havregrynsgröt! Fick ett tips av killens mamma att göra gröten på hälften havregryn och hälften rågflingor. Testade det och jag håller mig verkligen mätt längre! Just nu brukar jag äta gröten med äpplemos och russin, så otroligt gott! 
 
Var i skolan en kort stund på morgonen eftersom att vi trodde att vi hade upprop kl 9, vilket vi inte hade. Så fick åka hem igen och åka tillbaka vid 1 då vi egentligen skulle till skolan. Det var jobbigt att vända på dygnet igen. Gick och lade mig tidigt men kunde inte somna. Skulle sedan gå upp vid 7, vilket resulterade i för lite sömn. Jetlagged! Men det gick bra ändå. Kursen jag ska gå, Design och produktion av biomolekyler, verkar riktigt intressant och är precis de som vi håller på med, fast med lite mer kemi. Perfekt! Vi ska dessutom ha mycket labbar vilket både är roligt och lärorikt. Jag ser fram emot de kommande 10 veckorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0