Min nya leksak!

Efter att ha jobbat hela sommaren har jag nu unnat mig en massa! Fick lönen den 25e och gick direkt och köpte en surfplatta, Samsung Galaxy Tab Pro 8,4". Riktigt fin surfplatta! Jämförde den prismässigt och komponentmässigt med iPad Mini, och den vinner med hästlängder! Allt i surfplattan är bättre, och den var inte alls dyr! Fördelen med en surfplatta som inte är från Apple är att man kan sätta i micro SD-kort. iPads kommer med olika mycket minne; 16gb, 32gb etc.och vill du köpa en surfplatta som har exempelvis 32 gb istället för 16 gb måste du lägga till nästan 1000kr. Samsung däremot har gjort det möjligt att stoppa in micro SD i telefonen eller surfplattan för att öka minneskapaciteten i enheten. Det var till och med så att de inte brydde sig om att sälja en telefon med mer än 16gb minne just på grund av att man kan stoppa in ett micro SD istället. Jag har just nu 32 gb som minneskort i telefonen, vilket innebär att jag har totalt 48 gb minne, och för att få det lade jag ut runt 300 kr. Jag har inte skaffat ett minneskort till surfplattan än mest för att det inte behövs just nu, men jag antar att jag kommer få behöva göra det snart. 
 
Jag är i alla fall nöjd med surfplattan. Storleken 8,4" är perfekt! Liten och smidig. Upplösningen på skärmen är också grym. Ytterligare en grym grej är att man kan ha användare i surfplattan som man har på datorn. Jag hade ändrat i surfplattan och anpassat den efter mig. Sedan åkte jag till jobbet och när jag kom hem hade killen ändrat om allt till hur han ville ha det. Irriterande! Jag kollade runt lite under inställningar lite senare och hittade inställningen för att ha flera användare. Så nu har vi varsin, otroligt smidigt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0