Frisk!

Min förkylning/halsfluss/whatever är borta nu! Enligt sjuksköterskan som jag träffade var det inte halsfluss. Det fanns ingen läkartid så jag fick träffa en sjuksköterska under ett par minuter som stoppade ner en tops i min hals och sedan analyserade provet. Hon kom fram till att det inte var någon halsfluss och hon kunde inte heller se några vita prickar. Klart man inte ser det om man inte använder en ficklampa! Enligt mina föräldrar visade jag aldrig positivt på deras snabbtest heller, och så ont jag hade i halsen nu senast kan INTE ha berott på en vanlig förkylning. Jag orkade i alla fall inte dividera med henne och gick hem för att bli frisk på egen hand. Vet inte hur många värktabletter jag stoppade i mig egentligen för att slippa min onda hals... Men till slut gick det över men har sedan dess haft lite ont då och då, främst på morgonen och kvällen. 
 
Efter att ha varit borta från jobbet i 1½ vecka, som visserligen var otroligt skönt och välbehövligt, så började jag jobba igen! Jag har bara två veckor jobb kvar nu innan jag är ledig två veckor innan skolan börjar igen. Ska vara skönt att vara helt ledigt, men jag kommer förmodligen behöva läsa på en del om mitt exjobb så att jag kan vara väl förberedd! Jag längtar faktiskt till att få påbörja mitt projekt; få jobba med möss och lära mig en massa nya metoder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0