Snart!

På sätt och vis är det lite sorgligt att jag bara har en ledig dag kvar. Men å andra sidan så längtar jag verkligen till att påbörja mitt masterarbete! Det är liksom detta jag har väntat på i 4 år. Och min dröm att få arbeta med möss har gått i uppfyllelse! Jag jobbade delvis med möss förra året. Men då analyserade jag bara vilken genotyp de hade och vilken genotyp deras tumörer hade. Nu kommer mitt arbete vara ännu mer avancerat! Däremot har jag en del att läsa på. Jag vill dessutom ha bra koll på alla termer och en bra översikt hur det jag ska studera fungerar. Jag kommer självklart ha mer tid till det senare också, men jag gillar att vara förberedd! Dessutom är det riktigt intressant. Har ändå inte lust att spela så då kan jag lika gärna sitta och plugga.
 
Idag har jag inte gjort så mycket mer än att pluggat och tvättat. Har pysslat lite med mina växter på balkongen och städat undan lite i lägenheten. En kompis kom hem till oss fredag kväll och åt middag med oss. Dagen efter så tränade jag och killen och åkte sedan till hans mamma och var där resten av dagen.Men när vi kom hem på kvällen så åkte vi iväg igen, för att gå ut med ett par kompisar, men det blev inte så långvarigt. Varken jag eller killen var särskilt festsugna.
 
Det blir lätt att man stökar ner när man är hemma snabbt. På något sätt så hinner man ju stöka ner, men inte att städa upp. Så efter våra två upptagna dagar så var lägenheten stökig och diskberget hade växt. Nu när jag har varit hemma de senaste två veckorna så har jag hållit god ordning här hemma och att se lägenheten stökig var både ovant och inte alls så trevligt. Men i vår lilla lägenhet så går det rätt snabbt att få ordning igen! 
 
Nu ska jag återgå till att plugga. Lyssnar på mysig klassisk musik och har köksbordet fullt med tända ljus, så det kommer gå alldeles utmärkt! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

"Snart! Datum: 2015-08-30"

Hur snart?

2015-10-04 @ 19:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0