Träningsrutiner

Åh vad det är skönt att vara ledig! Även om jag till viss del lätt blir rastlös när jag inte har något att plugga så är det rätt skönt att slippa pressen. Jag är trotsallt väääldigt skoltrött nu. Som tur är har jag ändå ett stimulerande jobb som innebär mycket huvudräkning. Nu när jag är ledig passar jag på att vara ute i solen, träna och spela.
 
Träningen har börjat gå riktigt bra nu sedan jag blev ledig från skolan då jag inte behöver anpassa tiden efter skolarbeten. Varje vecka har jag bestämt i förväg vilka dagar jag ska träna, och jag tränar numer varannan dag istället för några dagar i sträck och sedan tar några dagars vila. Jag försöker även träna 3-4 dagar per vecka. Att bestämma i förväg och att ha ett schema fungerar riktigt bra för mig. Jag "lovar" mig själv att träna de dagarna och "lovar" mig själv att jag ska vila de övriga dagarna. Om jag inte bestämmer i förväg så går jag varje dag, känner efter om jag har lust att träna, bestämmer att jag inte har det och sedan skiter i det. Det kan jag verkligen inte göra nu! Mitt nya sätt har funkat i 3-4 veckor för mig och förhoppningsvis kommer det göra det i fortsättningen också. Förra året tränade jag dessutom inte samma dag jag skulle jobba, men det gör jag nu. Det blir lite tight med tid om jag ska handla och laga mat innan jobbet, men det funkar ändå!
 
På den övriga tiden när jag inte tränar och jobbar så har jag såklart börjat spela mer också. Spelar fortfarande Guildwars 2 (om du också spelar, skriv till mig!) men har spelat lite andra spel som The Sims 4, Battlefield 3 och Don't Starve Together (med min syster). Jag blandar lite fritt men de senaste dagarna har det nog varit mest Sims 4. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per

För dig som för mig, slutar aldrig att tänka. I sista timmen är allt klart att bara få överfört till datorns minne.
Blev lite orolig att du var 'slutkörd' så länge.

Ämnet om "eukaryoter" verkar spännande och inget som jag kan mycket om. Men de finns visst som fossiler i den miljardåriga berggrunden här. Du får bli min lärare.

De största misstagen är inte de man gör utan DET man inte gör. Men du skall vara rädd om dig. När jag för några år sedan var 23 mådde jag inte bra för jag var igång hela tiden - kunde inte vila.

2015-07-06 @ 19:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0