Labbråtta!

Så vad händer i mitt liv just nu? 
Inte så mycket utöver det vanliga faktiskt! Hade en redovisning i fredags som gick bra, trots 4 timmars sömn! Fick högsta betyg på den, vilket jag inte riktigt förstår hur det gick till. Nästa vecka har jag en "open book exam" vilket innebär att jag inte kan plugga till den. Känns konstigt, å andra sidan är det väl skönt att man inte behöver plugga.
 
Vi har haft en del labb de senaste veckorna vilket är roligt. Det är dock mycket olika tester vi utför på fyra "kandidater" som vi har isolerat från att ha transformerat bakterier med plasmider. Det är lite knepigt att hålla reda på allt man gör och det är viktigt att anteckna i princip allt annars glömmer man av det direkt. 
 
Gjorde en tillväxtkurva för våra kandidater och mätte samtidigt nivån betagalaktosidas i våra bakterier. Mycket gult innebär mycket betagalaktosidas, men man mäter OD420 i en spektrofotmeter för att få ett mer exakt värde på absorbansen. 
 

Kommentarer
Postat av: per

Duktiga Du !
http://vitastenar.se/wp-content/uploads/2013/08/VitaStenar-Röd-Ros-164023896.png

2015-03-07 @ 08:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Instagram
RSS 2.0